Naprawa/wymiana tłumika końcowego - -
Wymiana tłumika samochodowego
Wymiana tłumika w aucie to jedna z najbardziej standardowych i nieuniknionych napraw. Eksploatacja pojazdu zakłada zużywanie się takich elementów, jak właśnie cały układ wydechowy. Kiedy wskazana jest wymiana tłumika?
Kiedy wymienić tłumik?
Tłumik zazwyczaj powinno się wymienić w aucie w momencie, kiedy kierowca odczuwa nieprzyjemne wibracje w czasie jazdy i gdy podniósł się stopień hałasu wewnątrz kabiny. Dziury i naloty rdzy wpływają na głośność auta. Korozja w warunkach bardzo wysokiej temperatury przebiega bardzo szybko. Nie pomaga też fakt, iż układ ten jest umieszczony w pobliżu jezdni. Zarówno woda z kałuż, jak wilgoć i sól drogowa mają łatwy dostęp do układu wydechowego, a te jeszcze bardziej potęgują efekt rdzy.
Żywotność układu wydechowego samochodu jest zależna m.in. od jakości materiałów, z których wykonane są jego elementy, warunków drogowych, w jakich się poruszamy, a także stylu jazdy każdego kierowcy. Sam tłumik powinien starczyć na 5 do 10 lat. Kiedy samochód porusza się po drogach głównie w warunkach zimowych i mokrych, tłumik automatycznie będzie miał krótszą żywotność. Wymiana tłumika to nieunikniona naprawa, która prędzej czy później będzie konieczna.
Nie ma zależności, która mówiłaby o tym, kiedy należy wymienić wydech w samochodzie. Doświadczony mechanik szybko i sprawnie oceni stopień zużycia tłumika, doradzając modele najlepszej jakości.
Spawanie tłumika
Spawanie tłumika potrzebne jest zazwyczaj w sytuacji, gdy tłumik jest nieszczelny oraz pojawiają się w nim pierwsze dziury. Wyspecjalizowane w tej dziedzinie warsztaty szybko i sprawnie podejmą się zlecenia, które nie powinno zająć zbyt wiele czasu. Tłumik samochodowy to jedna z najczęściej eksploatujących się części auta, dlatego bardzo często po prostu potrzebna jest jego profesjonalna naprawa.
Jak przygotować auto do spawania tłumika?
Przed spawaniem tłumika warto zdjąć tę część z samochodu. Zapewni to jednocześnie bezpieczeństwo podczas pracy, jak i wygodę dla samego specjalisty. Doświadczeni mechanicy nie będą mieli większych problemów ze spawaniem tłumika tak, by nie był on dziurawy. Jest to ważne podczas eksploatacji samochodu. Dziurawy tłumik przyczynia się do nieszczelnego układu wydechowego w samochodzie, a tym samym do głośniejszego wydechu. Wrażenia z jazdy nie są już tak przyjemne, a samo auto może nie przejść przeglądu technicznego z nieszczelnym tłumikiem. Specjaliści w warsztacie sprawnie zadbają o szczelność układu wydechowego.
Dodatkowo, spawanie tłumika opłaca się w momencie, gdy dziury pojawiają się w tłumikach środkowych lub początkowych. Tłumiki środkowe i początkowe są odpowiednio droższe od tłumika końcowego, który zazwyczaj kosztuje bardzo mało. Jeżeli tłumik jest uszkodzony zazwyczaj objawia się to drganiami samochodu i dużo większym hałasie wewnątrz kabiny. Z tego względu warto wziąć pod uwagę jego naprawę poprzez spawanie.

Wypróbuj autohelp24!
Nie znalazłeś interesującego warsztatu?
Stwórz zgłoszenie, poczekaj na najlepsze oferty od okolicznych mechaników i nie martw się o auto.Załóż profil tutaj i przekonaj się jak łatwo zadbać o auto.
Przejrzysty podział usług służy każdemu!
Zobacz też > -
Rejestracja nic nie kosztuje
The bedding was hardly able to cover it and seemed ready to slide off any moment. A collection of textile samples lay spread out on the table - Samsa was a travelling salesman.
Załóż konto