Wymiana uszczelki pod głowicą - -
Wymiana uszczelki pod głowicą
Wymiana uszczelki pod głowicą potrzebna jest zazwyczaj w momencie, gdy stara przerwie się lub nie będzie już odpowiednio spełniała swojego zadania. Objawia się to zazwyczaj przegrzewaniem się samochodu lub występowaniem charakterystycznego “masła” pod korkiem wlewu oleju.
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą?
Wymiana uszczelki pod głowicą powinna wiązać się także ze sprawdzeniem szczelności głowicy. Doświadczony mechanik podpowie, jakie czynności trzeba po kolei wykonać, by doprowadzić auto do stanu sprzed awarii. Wymiana uszczelki pod głowicą oznacza, że trzeba zdemontować najpierw szereg elementów związanych z osprzętem silnika, z napędem rozrządu oraz z układem zasilania, by wreszcie dostać się do samej głowicy. Jest to dość czasochłonna naprawa i wymaga sprawdzenia poszczególnych części na specjalnych maszynach.
Blok główny oraz głowica są znacznie chłodniejsze, stąd uszczelka musi wykazywać dużą odporność na zmienne warunki pracy. Gwałtowne skoki temperatury w kilka sekund mogą wzrosnąć nawet do kilkuset stopni. Wszystko dlatego, że blok oraz głowica wykonane są z materiałów o zmiennej rozszerzalności termicznej. Między innymi dlatego tak ważne jest dbanie o szczelność głowicy.

Wypróbuj autohelp24!
Nie znalazłeś interesującego warsztatu?
Stwórz zgłoszenie, poczekaj na najlepsze oferty od okolicznych mechaników i nie martw się o auto.Załóż profil tutaj i przekonaj się jak łatwo zadbać o auto.
Przejrzysty podział usług służy każdemu!
Zobacz też > -
Rejestracja nic nie kosztuje
The bedding was hardly able to cover it and seemed ready to slide off any moment. A collection of textile samples lay spread out on the table - Samsa was a travelling salesman.
Załóż konto