Jak znaleźć sprawdzonego lakiernika i na co zwracać uwagę po naprawie?

Lakiernik to specjalista, który lakieruje konkretne części w samochodzie. Jest to praca wymagająca dużego skupienia i dokładności. Jak znaleźć dobrego lakiernika, który właściwie polakieruje element samochodu? 

Sprawdzony lakiernik – czyli jaki? 

Dobry i sprawdzony lakiernik będzie wyróżniał się przede wszystkim swoim doświadczeniem. Przed podjęciem współpracy z konkretnym fachowcem zawsze warto poznać i zobaczyć jego poprzednie realizacje. Kwestia stażu specjalisty bezpośrednio wiąże się z jego opinią. Jeśli lakiernik jest ceniony w środowisku, zazwyczaj ma dużo pracy, a terminy w jego warsztacie są naprawdę odległe. To może świadczyć o jego doświadczeniu i precyzji malowania poszczególnych elementów w aucie. 

Sprawdzony lakiernik będzie również korzystał z wysokiej jakości lakierów, które wyróżniają się dobrym składem i trwałością. Kwestią najwyższej wagi jest wybór odpowiedniej farby. Do czołowych firm zajmujących się dystrybucją lakierów samochodowych można zaliczyć Nobiles, Boll, Śnieżka, Dekoral, Novol oraz Den Braven. Są to firmy polecane przez specjalistów, jak i bezpośrednio przez klientów. Warto również pamiętać, że obecnie coraz więcej specjalistycznych warsztatów posiada własne mieszalnie farb. Jest to spory atut i zaleta miejsca, do którego chce się oddać element auta na lakierowanie. Własna mieszalnia pozwala lakiernikowi na tworzenie efektów customowych, co nadaje jego usługom profesjonalnego wymiaru.

Nowoczesne lakiernictwo korzysta także z nowoczesnych narzędzi, takich jak specjalistyczne pistolety czy pojemniki. Pistolety ciśnieniowe to podstawa w tego typu pracy. Wiele warsztatów korzysta także ze specjalnych kabin, w których lakierowane są elementy. Ich główną zaletą jest ograniczenie rozpraszania lakieru wkoło i możliwość stworzenia kilku miejsc pracy niezależnie obok siebie. 

Na zwrócić uwagę po oddaniu elementu do lakierowania? 

Po oddaniu elementu do lakierowania przede wszystkim warto zwrócić uwagę na czas lakierowania auta lub elementu. Lakier musi odpowiedni czas osiąść na blasze. Równie istotny jest także czas odbioru auta od lakiernika. Jeśli ma to być wieczór, lepiej poczekać do następnego dnia – w świetle dziennym lepiej będzie widać ewentualne niedociągnięcia oraz odznaczający się kolor. Warto również sprawdzić, czy na lakierze nie zostały zacieki. Wyglądają one jak spływająca farba, ale już zastygła. Lakier i powłokę można zbadać także palcami – czy wyczuwalna jest szorstkość lub gródki. Równie ważne są też pozostałości lakieru na innych elementach – uszczelkach, elementach plastikowych czy szybach. Niedociągnięcia na aucie będą widoczne nawet z daleka. 

Ostatnim, równie ważnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest realne doświadczenie lakiernika. Jeśli chwali się dodatkowymi szkoleniami i kursami, popartymi praktyką, można mieć pewność, że doskonali on swoje umiejętności na bieżąco. Jest to bardzo ważne, ponieważ technika lakiernicza wciąż się rozwija.